Net zoals bij het opvoeden van je kinderen je jezelf in de
weg kan zitten, kan dit in het samenwerken met ouders als professional ook. Hoe lukt het om je plannen en adviezen echt te
laten aansluiten? Ouders te ondersteunen én te activeren. Plezier te houden in
je werk met ouders?
Ik bied begeleiding en trainingen op maat in samenwerken met
ouders.
Mijn aanbod richt zich op het onderwijs, consultatiebureau, kinderopvang/bso, maar ook op jeugdzorg en jeugdbescherming. Vanuit mijn ervaring met gezinnen met andere culturele achtergronden neem ik kennis van intercultureel werken mee.
De basis voor mijn werkwijze is de methodiek oudergericht pedagogisch adviseren (OPAd), die ik met Sonja Ehlers heb ontwikkeld. Deze methodiek wordt op verschillende opleidingen gebruikt en als zeer effectief ontvangen door de combinatie van oudergerichte uitgangspunten én praktische uitwerking in drie stappen. De begeleiding en training richt zich op houdingsaspecten en praktische handvatten om echt aan te sluiten bij ouders, en hun mogelijkheden heel concreet te versterken. Het vergroot je plezier en effectiviteit in het werken met ouders.
In overleg maak ik een passend aanbod. Mijn aanbod richt zich op het onderwijs, consultatiebureau, kinderopvang/bso, maar ook op jeugdzorg en jeugdbescherming. Vanuit mijn ervaring met gezinnen met andere culturele achtergronden neem ik kennis van intercultureel werken mee.
De basis voor mijn werkwijze is de methodiek oudergericht pedagogisch adviseren (OPAd), die ik met Sonja Ehlers heb ontwikkeld. Deze methodiek wordt op verschillende opleidingen gebruikt en als zeer effectief ontvangen door de combinatie van oudergerichte uitgangspunten én praktische uitwerking in drie stappen. De begeleiding en training richt zich op houdingsaspecten en praktische handvatten om echt aan te sluiten bij ouders, en hun mogelijkheden heel concreet te versterken. Het vergroot je plezier en effectiviteit in het werken met ouders.
link naar het boek
cursisten uit de training :
" door de training kan meer vertrouwen op de mogelijkheden van de ouder zelf. Tegelijk
ben ik ook veel duidelijker over wat ik belangrijk vind voor de kinderen"
" die workshop heeft me wel laten zien hoeveel ik eigenlijk invul voor deze ouders en hoe
hard ik zit te werken. Ik weet nu veel beter welke vragen ik kan stellen en hoe ik de ouders
zelf actiever laat"